حسابدار ایرانی بهترین مکان برای حسابداران ایرانی

حسابداری مدیریت – شروع

حسابداری مدیریت : یک شاخه بین رشته ای است.
حسابداری سنتی بیشتر در راستای ثبت ، طبقه بندی و تلخیص هزینه ها و درآمد ها یک بنگاه اقتصادی و یا غیر اقتصادی می پردازد. و گزارش های که از حسابداری سنتی انتظار می رود در قالب یک سری گزارشهای روتین و استاندارد است. که در دوره های مشخصی تحت عنوان صورتهای مالی تهیه می شود. عمده استفاده کنندگان این گزارش ها ، مدیران خارج از سازمان یا بنگاه اقتصادی است از قبیل دارایی ، دیوان محاسبات ، سازمان حسابرسی و سایر دستگاه های نظارتی.
اطلاعات مورد نیاز در این صورتهای مالی بر اساس نیازهای دستگاه های نظارتی انجام می گیرد و تاثیر قابل توجهی در تصمیم گیری های مدیریتی ندارد.

از جمله مهمترین صورتهای مالی می توان به ترازنامه ، صورت سود و زیان و حقوق صاحبان سهام (سرمایه) اشاره شود که عمدتاً به صورت دوره یک ساله و در پایان سال مالی تهیه می شود.
عمدتاً به صورت استانداردهای معمول در حسابداری تدوین می شود.از جمله نقایص حسابداری سنتی می توان به کمبود اطلاعات مورد نیاز مدیران در تصمیم گیری ها اشاره نمود طوری که با توجه به تغییرات سریع در قیمت های اولیه و سایر نهاده های خدمات و تولید اطلاعات مربوط به صورت های مالی برای تصمیم گیری کافی نخواهد بود.

به عنوان مثال نمی توان با استفاده از آن قیمت واقعی تمام شده کالا و خدمات را تعیین نمود و به تبع آن نمی توان قیمت رقابتی را برای هر یک از کالا و خدمات و حاشیه سود آنها محاسبه نمود و بدین ترتیب تصمیم گیری برای تولید اقلام مختلف مشکل خواهد بود.

حسابداری مدیریت فرآیند تشخیص ، اندازه گیری ، انباشت ، تحلیل و تنظیم و تفسیر ارتباطات مالی و عملیاتی می باشد. که برای برنامه ریزی ، ارزیابی و کنترل سازمان و حصول اطمینان از نحوه ی حسابداری و استفاده از منابع مربوط مورد استفاده مدیران قرار می گیرد.

در حسابداری مدیریت با استفاده از یک سری تکنیک ها و ابزارها،اطلاعات مورد نظر برای تصمیم گیری مدیریت را فراهم می کند که عبارتند از:

  • 1 تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر و اهرم عملیاتی
  • 2 مدیریت مبنی بر فعالیت یا ABM
  • 3 هزینه مبتنی بر فعالیت ABC
  • 4 بودجه بندی مبتنی بر فعالیت
  • 5 هزینه کیفیت
  • 6 بودجه بندی سرمایه ای
  • 7 روش کارت امتیازی متوازن
  • 8 نظارت بر موجودی کالا
  • 9 به کارگیری روشهای کمی مدیریت از جمله برنامه ریزی ریاضی محاسبه قیمت تمام شده و روش های هزینه یابی
    ارائه مطالب بالا باید شامل موارد زیر باشد.
    1- کلیات
    2-کاربر
    3-فرآیند
    4-مزایا و معایب
    5 – ارتباط با سایر تکنیک های مدیریت

نظر خود را بنویسید

حسابدار ایرانی

سایت حسابدار ایرانی محلی است برای ثبت رزومه ها و آگهی های استخدام در زمینه حسابداری و مشاغل مرتبط با آن.

در این سایت مطالب آموزشی متنوعی نیز در رابطه با حسابداری منتشر می شود که برای حسابداران قابل استفاده خواهد بود

خبرنامه

بازدید